El Documental del mes:”Angry inuk (Inuit enfadat)”

portada Angry inukEl Documental del Mes és la branca de distribució del Festival Internacional de Cinema Documental DocsBarcelona. Va néixer el 2005 amb l’objectiu d’apropar els documentals als espectadors més enllà de les ocasions puntuals que ens brinden els festivals i fora de les grans capitals.

Aquest mes teniu cita el dilluns dia 18 de setembre a les 19 h a la Sala Margarida Xirgu, podreu gaudir del documental Angry inuk (Inuit enfadat) d’Alethea Arnakuk-Baril. Versió original en anglès, subtitulada en català (85 min).

Les foques són un símbol de l’activisme pels drets dels animals i també són l’aliment base dels inuits, la cultura indígena que habita les tundres del nord del Canadà, Alaska i Groenlàndia. La tradició ancestral de caçar foques no només és bàsica per la seva alimentació sinó que té un rol central en l’àmbit social i en la identitat inuit. La lluita de les principals organitzacions ecologistes per eradicar la matança de foques ha sembrat una ombra de foscor en la forma de vida dels esquimals.
La directora inuit Alethea Arnaquq-Baril dóna veu al seu poble per defensar-se dels prejudicis culturals que envolten el seu estil de vida. Per primer cop escoltem a les famílies d’esquimals del Canadà Àrtic i observem com s’organitzen per trobar el seu lloc en un món cada cop més globalitzat.