Dia internacional de les biblioteques

Des de l’any 1997, cada 24 d’octubre es commemora el Dia Internacional de les Biblioteques. La proposta sorgeix en record a la destrucció de la Biblioteca de Sarajevo, Vijecnica, bombardejada la nit del 24 al 25 d’agost de 1992 per les forces serbobòsnies durant la guerra dels Balcans (1991-1995).

Auspiciada per la UNESCO, la iniciativa va néixer per traslladar a l’opinió pública la importància de la biblioteca com a lloc de trobada dels lectors de totes les edats amb la cultura, i com un instrument de millora de la formació i la convivència humanes.

Al respecte, el regidor de Cultura, Jordi Maresma, considera que «les biblioteques són una porta oberta a la cultura i per tant, el primer pas cap a una igualtat d’oportunitats efectiva, i d’això no ens n’hem d’oblidar mai. Recordar una desgràcia i un fracàs col·lectiu, com és la destrucció d’una d’elles, ens ha de servir per estimar-les».

A Castelldefels, les celebracions al voltant d’aquesta jornada es desenvolupen a la Biblioteca Ramon Fernàndez Jurado del 19 al 28 d’octubre, amb una programació que formen vuit activitats molt variades.

Al vestíbul de la Planta 0 hi trobareu una magnífica exposició de llibres relacionats, tots disponibles per al préstec!