Nova tertúlia literària: Llegir el teatre

portada La bona persona de SezuanEnguany la Biblioteca engega una nova tertúlia literària trimestral on comentarem alguns dels textos teatrals que es representaran durant la temporada al Teatre Nacional de Catalunya, amb l’objectiu de donar a conèixer autors teatrals d’arreu del món, clàssics i contemporanis i d’ampliar el ventall de gèneres i lectures dels nostres usuaris.

Ja pots passar a recollir l’exemplar al vestíbul de la Biblioteca que comentarem el proper dijous 14 de febrer a les 19 h.

Els primers usuaris que s’inscriguin a la nova tertúlia rebran d’obsequi el mateix exemplar. Tots els participants de la tertúlia tindran un 15% de descompte en l’entrada al TNC per veure l’obra que es representarà del 31 de gener al 17 de març.

Començarem amb La bona persona de Sezuan de Bertolt Brecht, una obra emblemàtica del teatre èpic brechtià en que tres déus visiten una Xina imaginària a la recerca d’una bona persona, Bertolt Brecht planteja una reflexió incòmoda. Quins són els límits de les bones intencions, especialment quan aquestes no afronten les dificultats materials amb contundència i pragmatisme? Un text que colpeix el lector i que li planteja un seguit de dilemes morals de difícil solució. Qui és bo? Xen Te o el seu cosí Xui Ta?