Agenda d’activitats de març

Ja podeu consultar l’agenda d’activitats del mes de març, us la podeu descarregar des d’aquesta notícia o, si ho preferiu, podeu rebre-la puntualment al vostre correu electrònic després de donar-vos d’alta al nostre Newsletter. Com ja sabeu, la Biblioteca ofereix un ampli ventall d’activitats per a tots els públics com ara tallers de manualitats, activitats i tertúlies literàries, tallers per a les famílies, etc. Tan sols cal que us fixeu atentament en el públic al que s’adreça i, si cal, feu la inscripció presencialment, per telèfon o e-mail.

De les 60 activitats programades aquest mes us recomanem especialment les següents:

Divendres 20 de 18.30 a 20 h. Cicle de cinema “Pioneres del cinema de la transició” Passi de la pel·lícula Margarita y el Lobo de Cecilia Bartolomé (1969) i posterior debat a càrrec d’Androna Cultura. Cal inscripció prèvia. Espai de suport 3.

Dijous 26 de 18.30 a 20 h. Taller “Lletres i flors: l’art de la filigrana” a càrrec de Gemma Gibert. Cal inscripció prèvia. Sala taller infantil.

Dissabte 28 de 12 a 13 h. Taller “Jo de gran vull ser…. ballarí/na” a càrrec de l’Escola Municipal de Dansa de Castelldefels. Infants a partir de 6 anys acompanyats d’un adult. Cal inscripció prèvia. Espai Margarida Xirgu.

I aquest mes no us perdeu el munt d’activitats programades dins el marc de les 8es Jornades de Vida Sana!

Les novel·les en castellà més prestades aquest 2019

Aquí teniu les novel·les més prestades aquest 2019 en llengua castellana.

Us deixem amb el booktrailer de la novel·la “guanyadora”:

Si voleu saber quin és el nostre fons consulteu el Catàleg Aladí i, si voleu estar informats de les novetats que ens arriben podeu subscriure-us al butlletí de novetats i les rebreu al vostre corre electrònic.

Les novel·les juvenils més prestades aquest 2019

De les més de 2000 novel·les juvenils que tenim a la Biblioteca, aquestes són les més prestades.

Les pel·lícules infantils més prestades aquest 2019

Dels més 1000 DVD infantils que tenim a la Biblioteca, aquests són els que s’han prestat més aquest 2019.

Les novel·les en català més prestades aquest 2019

Aquestes són les novel·les en català que s’han prestat més aquest 2019 de les més de 5000 que tenim per als nostres usuaris.

Us deixem amb l’entrevista feta a TVE a Mercè Rodoreda, autora del llibre més prestat, Aloma:

Els còmics més prestats aquest 2019

Dels més de 1600 còmics que tenim a la Biblioteca, aquests són els que s’han prestat més l’any passat.

El Documental del mes: “Chris, el suís”

Avui dilluns dia 17 de febrer a les 19 h tindrà lloc a l’Espai Margarida Xirgu el passi del Documental del mes Chris, el suís. Suïssa, Croàcia, Alemanya, Finlàndia (2018). 90 minuts. VO en anglès, alemany i suís, subtitulada en català.

Quan la guerra de Iugoslàvia va esclatar, joves de tot Europa hi van anar a lluitar, entre ells, un periodista suís anomenat Christian Würtenberg.

A principis del gener de 1992 van trobar el seu cos sense vida prop de Vukovar (Croàcia) uniformat com un mercenari. Segons l’autòpsia que se li va practicar, va morir estrangulat. De fet, unes setmanes abans en Chris s’havia convertit en membre del PIV (Primer Batalló de Voluntaris Internacionals), un grup paramilitar que va ser fundat per Eduardo Rózsa-Flores, “Chico”, que s’encarregava de “netejar” la població sèrbia en les àrees frontereres.

Vint anys més tard, la cineasta Anja Kofmel investiga el perquè de la seva mort i què va portar el seu cosí a la guerra. Gràcies a un diari personal que en Chris va deixar, l’Anja comença a imaginar com van ser els seus últims mesos de vida. El que comença com una curiositat per entendre les motivacions d’un noi suís de 27 anys que se’n va anar a cobrir una guerra, es converteix en una investigació acurada i personal. Per fer-ho, reuneix testimonis com els membres de la seva família, els seus ex-companys periodistes, mercenaris del PIV i, fins i tot, l’ex-terrorista Carlos el Chacal.

La visió que a poc a poc es va creant en l’imaginari de l’Anja Kofmel sobre els últims mesos de vida d’en Chris, es transforma en un món animat molt personal que ens recrea els últims dies d’un jove periodista que es va perdre en la foscor d’una guerra brutal, com si es tractés d’una mort anunciada.

Llibre de la setmana: “De la manzana a la pantalla”

Un libro que explora qué significan querer, enamorarse, desear y vivir el sexo en una época donde los ordenadores, los móviles y las tabletas influyen en cómo nos vemos a nosotras mismas y cómo interpretamos el resto del mundo. Se trata de un manual para que podáis aprender a querer y a desear como os apetezca, entendiendo tanto los riesgos como las oportunidades que nos ofrecen las tecnologías digitales. También para que os deis cuenta de que, a menudo, lo que consideramos nuevo tiene sus orígenes en formas de relacionarse muy antiguas. ¿Os apuntáis?

Llibre infantil de la setmana: “El truco más asombroso del mundo”

“El truco más asombroso del mundo” és un bell àlbum il·lustrat de Beatriz Martín Vidal, editat el mes d’octubre de 2018 per Thule llibres, que ens explica el conegut truc de màgia del sac a la conquesta de la cistera, amb una fantasia desbordant, en un relat visual en el que les imatges expliquen més que el propi text.

Aquest llibre ha rebut una Menció Especial al Concurs Internacional d’Àlbum Il·lustrat l’any 2017.

Guia de novetats de coneixements: febrer

Ja podeu consultar les novetats bibliogràfiques de coneixements que trobareu exposades al vestíbul de la Biblioteca. Hi trobareu llibres de tot tipus i de totes les branques del saber, de filosofia, de psicologia, de ciències, d’història, de cinema, cursos d’idiomes, etc. Si no voleu esperar i voleu saber tot el que us oferim aquest mes, cliqueu a l’enllaç de sota o, si ho preferiu, podeu venir a consultar-la a qualsevol dels taulells de la Biblioteca.